HR weet social media nog niet voor eigen vraagstukken in te zetten

De uitkomsten van de #HRsocialSurvey zijn opvallend te noemen. HR is één van de grootst vertegenwoordigde beroepsgroepen op LinkedIn. Echter HR-professionals zijn vooral kampioen in lezen, luisteren en kijken. Het gericht inzetten … [Read more...]

‘Values are what we Value’, een waardendiscussie

Hoe corporate, employer en internal branding zich tot elkaar verhouden Corporate Values, merkwaarden, kernwaarden. Iedere organisatie heeft wel iets hierover opgesteld. De vraag vandaag de dag is in hoeverre organisaties in … [Read more...]

Video is format-of-choice: Visual Storytelling

Een foto meer zegt dan duizend woorden. De beeldtaal van vandaag - Visual Storytelling - is zowel informatief als onderhoudend. Hoe komt het dat visuele communicatie, en dan met name video, zo effectief is? Gewoon: omdat we … [Read more...]

Hoe maak ik een business case voor Employer Branding?

Budgetten staan onder druk. Richting management is meer dan ooit een goed verhaal nodig: wat levert Employer Branding nu precies op? Onlangs organiseerde ik met enkele vakgenoten een business brunch rond dit thema. Hoe bouw je een … [Read more...]