Stop met branding. Start met bonding!

Met name in de FMCG-sector schuiven merken steeds vaker hun moedermerk (P&G, Unilever, Nestlé etc.) naar voren. Het corporate merk wordt ingezet om extra verbindingen te maken. Mijn tip voor 2015: stop met branding, start met … [Read more...]

Op de wachtlijst voor de company Instagram

Soms hoor je zo’n leuk initiatief dat je het direct wilt delen. Dit is er één van ARCADIS en haar Instagram. Ken je de toonaangevende ingenieursorganisatie? ARCADIS levert oplossingen voor infrastructuur, water, milieu en … [Read more...]

Hoe kan HR toegevoegde waarde tonen in het flexibiliseringsvraagstuk?

Leo Witvliet, Nyenrode Business Universiteit, stelt in de paper ‘De flexibilisering van arbeid’ dat we door de ontwikkelingen op de arbeidsmarkt flexibele oplossingen nodig hebben. Met name daar waar het gaat om het opbouwen van … [Read more...]

Screenen van kandidaten via sociale media

Wanneer je vandaag de dag HR professionals vraagt wie sollicitanten op sociale media screent, antwoordt het grootste gedeelte hier bevestigend op. Ook uit onze HRsocialSurvey blijkt dit, maar liefst 8 van de 10 respondenten … [Read more...]