De marketeer moet leren innoveren

In de MarketingTroonrede 2017 - die ik dit jaar mocht uitspreken - is de belangrijkste conclusie dat de marketeer het marketingvak zelf moeten innoveren. De marketeer moet de rol van verbinder tussen klant, bedrijf en interne … [Read more...]

Engagement heeft een eigenaar nodig

Wanneer zetten medewerkers zich met passie in voor hun baan en willen zij een positieve bijdrage leveren aan hun organisaties? Internationaal wordt er veelvuldig onderzoek gedaan naar ‘Retention & Engagement’. Het wereldwijde … [Read more...]

Continu in gesprek blijven over duurzame inzet

Hoe zet je een programma duurzame inzetbaarheid op de kaart? Alleen informeren en overtuigen is achterhaald. … [Read more...]

Dat adverteren via Facebook is zinloos. Toch?

Regelmatig hoor ik dat ‘sociale media helemaal niet werken’. Vooral vanuit organisaties die eenmalig via Facebook een betaalde campagne hebben uitgezet die weinig (of misschien wel niets) heeft opgeleverd. De vraag is hoe dit … [Read more...]