Naast verandertrajecten zijn er nog veel meer doelstellingen, onderwerpen of thema’s denkbaar waar de samenwerking tussen HR en Communicatie essentieel zijn.
Goede HR-communicatie is belangrijk voor het verhogen van bijvoorbeeld medewerker-engagement, het aantrekken van nieuw talent op de arbeidsmarkt of het professioneel ontwikkelen van je organisatie naar welke verandering je ook voorstaat (duurzaam, inclusief, gastvrij, klantgericht). Ik denk niet dat de samenwerking vanwege de gekozen thema’s complex wordt puur omdat de taakverdeling minder helder is.
Zodra een organisatie een (cultuur)verandering wenst en zowel de HR- als de Communicatieafdeling gaan hiervoor – geheel los van elkaar – oplossingsstrategieën bedenken, dát maakt het gecompliceerd.
Versterk waar je goed in bent, draag oplossingsrichtingen aan die niet alleen goed zijn voor morgen maar ook voor overmorgen. HR & Communicatie doe het samen, presenteer positief en met flair en denk bovenal aan je doelgroep, jullie (toekomstige) medewerkers!
Denktank HR & Communicatie Dialogen
Binnen de community van HR-communicatie.nl is een enthousiaste denktank actief en precies drie maanden geleden is wederom onderzoek gedaan naar wat een geslaagde samenwerking tussen professionals werkzaam in de vakgebieden HR en Communicatie in de wegstaat.
Een geslaagde samenwerking tussen de professionals van HR & Communicatie heeft een gezamenlijke verantwoordelijkheid, begrip en erkenning nodig
Gezamenlijke verantwoordelijkheid vraagt ook om een opdracht (van de directie) en de andere twee aspecten – begrip en erkenning – daar werken we binnen onze community al meer dan 👊🏼 10 jaar 🤩 aan!
Ik verwijs graag naar het volledige artikel op onze site:
Geslaagd samenwerken heeft verantwoordelijkheid, begrip en erkenning nodig ✅
De Denktank HR & Communicatie Dialogen is toegankelijk voor alle community-leden aangesloten bij HR-communicatie.nl – Lijkt het je interessant om mee te doen? Sluit je aan!