Vandaag verscheen het artikel Employer branding 3.0 van Brett Minchington, CEO van Employer Brand International. Zijn pleidooi is helder en concreet en bewijst wederom waarom ik geloof in wat ik doe: Employer branding verbindt werknemers, klanten en stakeholders voor een aangename wereld.
Employees as assets
Grote woorden? Nee hoor. Het is heel simpel. Organisaties hebben een gecombineerde aanpak van politieke, economische, maatschappelijke en/of technische invalshoeken nodig om duurzaam te groeien. Er is echter één gemeenschappelijk criterium die dit aan elkaar weet te verbinden: dat is de mens. Het intellectuele kapitaal verankert: Human Potential.
De mens creëert de betere maatschappij
Je hebt de juiste mensen nodig die zich inzetten voor een gezond evenwicht tussen wat goed is voor het bedrijf en wat goed is voor de maatschappij of het milieu. We weten al lang dat gedeelde persoonlijke waarden essentieel zijn voor het aangaan, intensiveren en bestendigen van een goede relatie met een organisatie. Of dit nu potentiële, huidige of oud-werknemers aangaat.
Het is niet langer voldoende om enkel een duurzame missie en visie uit te dragen. Het moet inspireren en motiveren waardoor de relatie tussen een werknemer en zijn klant optimaliseert. Dit is de fundering waarop het vertrouwen wordt ontwikkeld.
Authenticiteit en transparantie
Minchington noemt in zijn artikel de doelstelling van Starbucks: in 2015 zijn hun koffiebekers 100% recyclebaar. Het kunnen en willen bijdragen aan een betere maatschappij vereist een inspanning van zowel klanten als werknemers. De focus op vertrouwen, waarden en de maatschappij leidt tot een hoger level van Brand Advocacy & Loyalty.
Het gaat om het doen van de juiste dingen en de juiste dingen goed te doen: authentiek en transparant. Het verbinden van de elementen op een integrale wijze leidt tot meer winst, én je werkt aan een betere wereld.
Ook werken aan een organisatie 3.0? Neem vandaag nog met mij contact op!