Werkwijze

Eigen methodiek: de Employee Centric Marketing methode

Geslaagde HR-communicatie bedrijf ik met de Employee Centric Marketing methode. Dit is een aanpak om tot groei te komen door kandidaten (en klanten) in het hart van het bedrijf te zetten. U maakt hierdoor efficiënt gebruik van mensen en middelen en verhoogt de kans op succes. Tot slot creëert u draagvlak intern en versnelt u de time-to-market extern.

Vanuit het hoofdkantoor van Yacht heb ik als interim marketingcommunicatie adviseur verschillende vakgebieden vermarkt. Samen met enkele professionals van het Corporate Marketing & Communicatie team ontwikkelde ik een nieuwe methodiek voor authentieke, relevante maar vooral onderscheidende arbeidsmarktcampagnes. We werkten op basis van Insights, schreven een innovatieve strategie, ontwikkelden relevante concepten, dit alles gegoten in een effectieve marketing mix.

Goede HR-communicatie draagt bij aan een gunstig werkgeversimago. Het bevordert het loyaliteitsgevoel, zowel bij interne medewerkers, potentiële werknemers als alumni. Het verhoogt de kans op verantwoord en succesvol ondernemen.

Voor mij is communicatie verbinden; niet enkel woorden aaneen rijgen maar samen betekenis toevoegen. Daarom draag ik deze werkwijze graag uit en implementeer ik dit bij bedrijven en organisaties die willen kiezen voor succesvolle HR-communicatie.

Een presentatie over deze methodiek kan ik op verzoek geven. Neem hiervoor met mij contact op.